Monday, November 2, 2009

Goodbye my loverssss ToT

Seyes aku tak sangka itu lah kali terakhir aku bercakap di telefon ngan Fida, baca msg kak Asya, taknak layan adik aku ajak pergi kedai beli jajan sebab duit tu aku nk guna balik shah alam keesokan hari nnt dan lap skrin laptop yang berhabuk tu sambil countdown ''30 minutes left to complete download'' kat skrin.

Lambatnye?

So aku unplugged broadband aku dan on kan wireless rumah. Tengok kat skrin dah 27 minutes left. Mata rasa berat sangat.

"Wait for me.............27..26..25.."

Bila aku sedar je aku hairan. laptop ats meja dah takde. beg laptop pun takde.

"Abah amik laptop aku ke? Ape jadi kat download tadi?"
Dahi aku berkerut. Terkebil-kebil aku memandang meja yang kosong. Cuba berfikir lagi.

"Kenapa almari baju terbukak? Mak ambik barang kat almari ke?"
Aku berdiri. Beg ats meja pun takde.

"Pukul berapa ni? Mana handset aku ye?"

Aku ternampak jam tangan atas meja. Aku tenung lama-lama.
"Pukul 5. Tak logik..tak logik.."
Cepat2 aku bukak pintu.
Bila nampak ada selonggok beg mak atas carpet baru aku paham..

"MAK!!! RUMAH KITA KENA ROMPAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"


No comments: