Thursday, November 19, 2009

Aku Nightmare Lagi

Disebabkan pagi tadi aku cerita pasal hantu, so bila aku tidur je terus dapat nightmare. Hah. Salahkan hantu! Bertuah punya hantu. Tapi night mare ni tak pulak kelihatan hantunye tapi manusia. Kan manusia ni lagi menakutkan dari hantu. Tak tau la camne manusia seorang ni boleh tembus mimpi aku. sumpah scary gila. macam speechless je aku. oh, mustahil. mustahil mimpi tu boleh berlaku secara realiti nya. kalau ditakdirkan Tuhan berlaku jugak, aku akan ingat post ni sampai bila-bila.
Begini.

Dulu masa aku form two, aku ada sebuah catatan harian yang diberi nama, "Buku seribu mimpi". Hah. Novelis sekali I tell you. Dalam buku tu seperti yang tercatat tajuknye; pasal mimpi. So ade la dua tiga orang member aku jadi fans buku ni. HAHAHA. Unbelievable. Gembira sekali aku ada orang suka baca koleksi mimpi aku. Pernah sekali tu aku mimpi dorm sister aku boleh terbang. Satu batch tahu pasal mimpi tu. Semua macam takut itu petanda blok hostel kitorang ada hantu. Belum lagi mimpi orang solat berubah kiblat. Lagi havoc. Semua macam suspect ni mesti pasal ramai ponteng solat lepas dinner. Pastu ustazah pun buat spot-check ngan pengawas siapa ponteng solat. Well, satu cara je kan nak tau orang perempuan boleh solat ke tak? Dah tau senyap.

Hantu tin? Hah. Lupa pulak pasal tu. Camni. Sekolah aku time kat KL dulu ada basketball court kat tepi bukit. Atas bukit tu ada tangki air besar. Pastu sebelah court tu pulak ada blok hostel lama. Di bina waktu pemerintahan British. Tapi pastu blok tu dah tukar jadi bilik P&P ngan stor perabot sekolah. Still menakutkan kalau waktu malam. Belakang blok tu ada jalan a.k.a Jalan Kolam Ayer. Tak tau la pulak mana lokasi kolam tu. Tapi hujung jalan tu dah diletak pagar. Tak nampak jalan tu sampai mana sebab dah bersemak. Macam no entry camtu. Sebelah jalan tu cerun. Bawah cerun pulak ada sungai. Sebelah sungai ada setinggan. Konklusi nye sekolah ni atas bukit la. Lagi scary kan? Hohoho. Ok dah penat discribe lokasi basketball court tu. Huh.

Sambung.

Dulu - ni dorm leader aku cerita sebab dia basketball player sekolah. Ok, dulu seniors basketballer suka main basketball malam-malam. Malam kan sejuk, berangin, tak panas la senang kata. Ada pulak sorang senior ni suka main sorang-sorang. Dah sejuk macam tu memang carik nahas la kalau ada penyakit lelah ke asma. Ditakdirkan dia diserang penyakit pastu jatuh kat situ. Takde sapa perasan sebab dah malam pastu pak guard pun tertidur kot lupa nak round. Pagi tu jumpa dah meninggal. Innalillah. Lepas kes tu student dah tak dibenarkan main basketball malam lepas waktu prep. Pukul 11 dah light-off. Tak boleh keluar dorm masing-masing. Alkisah ada sorang makhluk Allah ni suka-suki je keluar. Sebab dah biasa main basketball waktu malam cam dulu. Bila dia scribble bola je dia dengar macam ada bunyik bola kat belakang dia jugak. Patu bunyik orang main tarik tin yang dah di ikat banyak-banyak tu. Mula-mula macam jauh pastu makin lama bunyik nye makin dekat. Bila dia toleh...

"Seronok main?"

Owh. Pakcik guard rupanya tengah round sekolah.. MUAHAHAHA~ kan aku dah kata. Manusia lagi menakutkan daripada hantu, kan??

Ada lagi satu cerita ni. Kisah hantu atas locker. Yang ni serious creepy. Kang kalau aku ingat aku cerita ek?

Ok, bye!


No comments: