Thursday, September 24, 2009

Cikgu nak cakap...

Aku tak tau la kenapa kawan2 aku suka pindah2 rumah. Tahun sudah tinggal kat jalan ni, tahun lepas jalan tu, and of cos tahun ni pindah lagi!

So kalau aku nak beraya, aku by hook or by crook paksa member aku beraya ngan aku jugak. Kalau tak, entah rumah sape2 yang aku masuk.

Alkisah semalam aku pergi beraya rumah member aku masa kecik-kecik dulu. Memang masa kecik-kecik kitorang geng lah. kat kelas kitorang duduk dlm group 7 orang. Tiap kali cikgu bagi keje suruh siapkan, masing2 lumba sape paling cepat.

Paling tak ley blah aku ingat lagi dulu aku ckp kat member aku ni aku anggap dia cam adik aku so kalau ada apa2 masalah nak cerita cakap je lah. sebab dia dari broken family. Gila caring aku umur 12 tahun padahal kitorang sebaya jek. Sampai masalah cinta dia ngan sorang lg member aku pun aku tolong kipas2 kan bagi sejuk. Umur 12 tahun tu korang! 12 tahun!

Pastu lepas masuk sekolah menengah kitorang terus tak contact. Last aku jumpa pun lepas SPM kebetulan jumpa dia antar nenek dia pegi pasar. Saje aku parking moto sebelah dia pastu wat2 tak kenal. Pastu balik dari pasar dia still ada kat situ.

"Assalamualaikum. Macam kenal?"

HAHAHA.

Mesti member aku ni menghabiskan masa 30 minit pertama kat motor tu pikir macamana nak tegur aku kan?

So semalam dah penat beraya dalam kereta sbb pegi rumah sume orang takde, kitorang pun decided singgah beraya rumah dia. Nasib baik orang nye ade kat rumah.. Nenek dia join sekaki dengar anak2 dara ni berborak ngan cucu dia. Mana tau kot2 cucu dia kena culik kang dah takde sape nak antar pegi pasar ye tak?

Mujur gak la member aku ni satu U ngan dia kat UTP. So diorang la yang banyak memeriahkan suasana sbb kalau nak harap aku yang berborak, dengar bunyik cengkerik je la.. Sepuluh patah dia tanya, suku patah perkataan je aku jawab. Yang menarik hati nye ye tuan2 dan puan2, member aku ni kalau dulu dia dilabel sebagai sopan, sekarang aku up jadi sopan santun, berbudi pekerti, kuat agama, takde facebook *betapa solehnya* even lalu depan aku pun tunduk macam lalu depan mak mertua! Ohh.. wujud lagi anak teruna macam ni zaman sekrang ye??? Untung sape jadi bapak mentua dia. KAHKAHKAH I swear tak funny!

Untuk membuktikan betapa kuatnya kimia antara kami, even set sofa dia ngan phone pun sama ngan aku. *Ingat tak set sofa yang aku beli sebulan sebelum puasa tu?* Haa.. boleh pulak sama design, sama kaler. Tak tau la kan kalau2 nenek dia yang pilih kaler.. Sebab rumah tu tinggal dia ngan ngan nenek dia je. Kakak kesayangan dia dah kawin tinggal kat KL.

Begitu lah ceritanya. So, ape motif cerita ni cikgu? Cikgu nak cakap yang cikgu suka member cikgu ke sekarang?

Oh, NO NO NO!

Cikgu nak cakap, walau kat mana pun korang berada sekarang, contact2 la member2 kecik2 waktu sekolah dulu. Sebelum mereka hilang, atau korang dah tak kenal mereka (macam aku), atau korang baru mendapati yang kawan hingusan korang kini semakin hensem atau ayu...


No comments: