Saturday, May 21, 2011

Our World, Their War


Kadangkala manusia lupa bahawa mereka tidak bersendirian di dunia ini.
Sesungguhnya, kemusnahan dunia berpunca dari sifat tamak manusia itu sendiri.

Nama saya Lea. Zahirnya saya ialah seorang manusia normal. Namun saya memiliki sesuatu yang diidamkan oleh manusia-manusia yang tamak haloba...

KUASA UNTUK MEMILIKI DUNIA

Sewaktu saya dilahirkan, doktor telah meletakkan satu cip di dalam jantung saya. Kata doktor, cip itu umpama bateri yang membantu jantung saya yang lemah. Tetapi apabila umur saya memasuki 20 tahun, saya sering bermimpi tentang sebuah bandar maju dan saya memimpin bandar tersebut.

Kemudian saya telah mengarahkan orang-orang bawahan saya untuk menyerang bandar-bandar yang lain. Mereka memanggil saya sebagai Megatron, pemimpin berkuasa Decepticons.


Optimus Prime, pemimpin Autobots dan rakan-rakannya telah lari ke bumi untuk mendapatkan sesuatu yang saya sendiri tidak tahu apakah ia. Ujar pembantu saya, mereka cuba mendapatkan cip untuk mematikan sumber kuasa seluruh angkatan Decepticons.

Kemudian saya terjaga dari mimpi.
Apakah erti mimpi ini? Saya perlu mencari cip tersebut?

Pada suatu hari saya telah menerima e-mail dari orang yang tidak dikenali meminta saya menghafal satu kod rahsia. Saya fikir itu merupakan satu jenaka lalu mengabaikan kod rahsia tersebut. Keesokan harinya, saya ke sebuah hotel untuk menghadiri seminar dan pameran berkaitan angkasa. Alangkah terkejutnya saya melihat seketul batu dari angkasa yang terhempas ke bumi yang dipamerkan dalam pameran tersebut mempunyai tulisan yang sama dengan email yang telah saya terima.

Apabila saya pulang, saya membuka email tersebut sekali lagi lalu mengikut arahan yang telah diberi...
.
.
.
.
.
.
Klik like pada

HUH???

Arahan seterusnya ialah klik pada

Namun saya masih tidak berpuas hati. Apakah GSC-EON Bank Ultimate Movie Card ini sama seperti kad kredit yang lain? Saya buntu.

Akhirnya saya mendapat jawapan setelah menghubungi rakan saya yang bekerja di EON Bank. Beliau mengirimkan saya link ini;

Inilah kad yang perlu saya miliki. Selain faedah yang ditawarkan, mungkin cip yang terkandung pada kad tersebut ialah cip yang dicari-cari oleh pasukan Autobots.

Saya harus memiliki kad ini dengan kadar segera sebelum Optimus Prime dan rakan-rakannya menyedari di mana cip tersebut berada! Kemudian barulah saya dapat menguasai dunia SEPENUHNYA!



No comments: